Dlaczego trzeba wymieniać olej w skrzyni:
- a w silniku się też nie wymienia?
- olej się starzeje, traci właściwości
- spala się- wysokie temperatury do 400 C
- zwiększa się lub zmniejsza jego gęstość ,
- traci lepkość oraz właściwości smarne
- olej w automatycznych skrzyniach biegów przenosi napęd
więc musi być wymieniany oraz dobrej jakości żeby spełniał swoje zadanie
- zatykają się zaworki , kanały olejowe przez zanieczyszczenia
- przepustowość filtra maleje wraz z interwałem olejowym
Dzięki dynamicznej wymianie :
- wymieniamy olej do 99% całej objętości
- przedłużamy żywotność skrzyni
- poprawiamy pracę skrzyni biegów / płynniejsza zmiana biegów
- zabieramy wraz ze starym olejem zanieczyszczenia
- zapobiegamy usterką mechatroniki
- wymieniamy filtr lub jak jest niewymienny płuczemy specjalnym środkiem
Jak wygląda dynamiczna wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów:
1. Do rozgrzanej skrzyni biegów podłączamy specjalistyczne urządzenie.
2. Do starego oleju dolewamy specjalistyczny środek, który czyści układ smarowania.
3. Wymieniamy filtr skrzyni biegów.
4. Zużyty olej zostaje wypchnięty ( wypompowany) z układu, a jednocześnie wprowadzony jest nowy olej. Skrzynia nie pracuje „na sucho” Twoje auto jest bezpieczne
5. Do układu trafia 100% nowego oleju, a stary jest całkowicie usunięty. Proces wymaga zużycia kilku litrów więcej oleju niż pojemność skrzyni w celu zupełnego usunięcia oleju „przepracowanego”.
6. Kontrola poziomu środków smarnych w skrzyni Twojego samochodu
7. Adaptacja skrzyni biegów do nowych warunków pracy.